Wednesday 1 October 2014

LAMAN:BERIADAH DI LAMAN SENDIRI

SALAM

ENTRY UMMI KALI INI ADALAH MENYUSURI PERKEMBANGAN AMMAR MEMBESAR DAN BERIADAH DI TAMAN TOK WAN. ENTRY SEBELUM INI MEMAPARKAN TAMAN TOK WAN YANG DAH BANYAK BERUBAH  BERBANDING DENGAN TAMAN YANG UMMI TUNJUKKAN PADA ENTRY KALI INI..

Ummi tak suka anak-anak berada didepan tv waktu petang. Waktu petang adalah masa untuk beriadah. ambil udara, lihat fenomena alam.Bukan masa untuk tidur. Faham tak Anak-anak ..? 

Keberbatasan masa untuk beriadah diluar menjadikan kita anak beranak banyak menghabiskan masa cuti hujung minggu di Taman Tokwan..Taman Tokwan yang sekangkang kera ini amat hijau dimata ummi..jadi tak salah lah kalau ummi lebih suka buat aktiviti di sini berbanding kat luar.

Moralnya.. kita suka Taman Tok Wan...

tak silap ummi , umur Ammar pada masa ini setahun ..petak simen yang sama dengan entry sebelum ini..




Dibelakang Ammar tu pokok rambut hantu namanya...tok wan yang  bagi nama tu..hari ni pokok tu dah tak de lagi..



 my son Ammar...Jadilah manusia yang bermanfaat pada orang lain..
jangan menyusahkan orang lain..agar orang sayang kamu..Allah juga sayang kamu..Ummi sentiasa doakan kamu...



rumput yang hijau dan penuh ruang..


suka tenguk yang ni..Ummi harap anak ummi ni salah satu hobinya adalah berkebun. Kebaikan berkebun adalah :- melatih fizikal jadi kuat, otak cergas, kesihan punn baik..kalu kena caranya boleh jimat duit sebab boleh tanam pokok macam lada, sawi , petola, sireh dan macam-macam lah..

Pada masa ni, ummi ada waktu lebih disebelah petang, boleh siram rumput..itu pasal rumput hijau dan bersih..tak de debu...Ammar boleh duduk terus jer..tak kotor..


gambar candid..


tenguk..dia lebih bersedia untuk  bergambar..tangan siap pegang bunga lagi...Umur Ammar  dua tahun tak silap ummi..Orkid tu pun dah mati ..Tok Wan ganti dengan pokok lain dah pun..



Dalam kenangan sambut hari jadi yang ke 3 ...bersama Anis..Ma Yam lewat mari ,,Ammar tak sabar nak potong kek..belakang tu bangsal bunga Tok Wan




Nanti besar...awak boleh view lagak awak ni camner..bangsal Tok Wan pun nak roboh dah..sekarang tak de dah pun..



Tak silap ummi..Umur Ammar 4 tahun pada waktu ni..dah boleh berdikari..waktu petang suka buat aktiviti luar rumah ..sila abaikan lah kain - kain tu yea..warna nyer blur berbanding dengan gambar lain kerana ummi tangkap gambar dari album manual kita..kreative ke apa...LOVE U ALL

Ok lah ..tak de lah banyak pun gambar yang diambil ..cukup lah untuk buat kapsul masa untuk Ammar dan Tasneem nanti..Tasneem tak de lagi pada masa gambar ni diambil..



























No comments:

Post a Comment